Studia podyplomowe o kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to doskonałe przygotowanie studentów w zakresie umiejętności diagnozowania neurologicznych, psychosomatycznych i psychomotorycznych podstaw rozwoju małego dziecka oraz związanych z tym psychopatologii i zaburzeń.
Absolwenci kierunku otrzymają szeroką wiedzę, w skład której wchodzą praktyczne umiejętności z zakresu diagnozy wybranych zaburzeń rozwoju małego dziecka, a także technik i narzędzi wspomagających rozwój i terapię zaburzeń rozwoju. Uczestnicy studiów otrzymują również praktyczne umiejętności i kompetencje z zakresu konstruowania programów wczesnego wspomagania, organizowania zespołów zajmujących się wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, a także wspomagania rodziny dziecka objętego działaniami z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju.
Odbiorcami kierunku podyplomowego „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka” mogą zostać absolwenci szkół wyższych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich na wszystkich kierunkach pedagogiki i pedagogiki specjalnej, pragnące zdobyć lub podnieść kwalifikacje w prowadzeniu zajęć o tematyce wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
Zainteresowani pracą w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci jak i w zespołach wczesnej interwencji pracującymi z dziećmi zagrożonymi niepełnosprawnością zarówno w placówkach oświatowych jak i zdrowotnych. Program studiów jest wynikiem zapotrzebowania na kształcenie specjalistów zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2009 roku.
Ukończenie kierunku podyplomowego z Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka pozwala w głównej mierze na uzyskanie pracy w ośrodkach specjalistycznych, placówkach służby zdrowia, a także w placówkach oświatowych takich jak przedszkola i szkoły podstawowe, uprawnionych do wczesnej diagnozy oraz usprawniania dziecka na różnych etapach jego rozwoju.
Głównym celem studiów podyplomowych z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka jest przygotowanie specjalistów do kompleksowego wsparcia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w ich rozwoju fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Programy te mają na celu wyposażenie uczestników w wiedzę, umiejętności i narzędzia niezbędne do diagnozowania potrzeb rozwojowych dzieci, projektowania odpowiednich programów interwencyjnych oraz prowadzenia działań wspierających ich rozwój na różnych płaszczyznach. Ponadto, studia te kładą także nacisk na budowanie efektywnej współpracy z rodzinami oraz innymi specjalistami, aby zapewnić dzieciom optymalne warunki rozwoju i wsparcia.
Merytoryczne i praktyczne przygotowanie do pracy w placówkach służby zdrowia, ośrodkach specjalistycznych, placówkach oświatowych (w tym w przedszkolach i szkołach podstawowych) itp., posiadających kwalifikacje do wczesnej diagnozy oraz wieloprofilowego usprawniania dziecka, wczesnej kompleksowej profilaktyki niepełnosprawności oraz wczesnej pomocy rodzinie dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem bądź niepełnosprawnością.
Kończąc studia podyplomowe z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zyskasz szereg korzyści i umiejętności, w tym:
Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.