Strona główna / Oferta / Studia podyplomowe / Pedagogika specjalna / Pedagogika specjalna – Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Studia podyplomowe
Długość studiów: 3 semestry realizowane w rok
Ilość godzin zajęć: 540 h
Tryb studiów: online
Ilość semestrów: 3
Ilość godzin praktyk: 180 h
Forma zaliczenia: Brak pracy dyplomowej/ brak egzaminu końcowego
Opłaty
Czesne za całe studia 3600 zł
Opłata rekrutacyjna 100 zł
Studia podyplomowe

Pedagogika specjalna – Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

kategoria:
Pedagogika specjalna

Informacje ogólne o kierunku studiów

Rozwiń Zwiń

Studia podyplomowe o kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to doskonałe przygotowanie studentów w zakresie umiejętności diagnozowania neurologicznych, psychosomatycznych i psychomotorycznych podstaw rozwoju małego dziecka oraz związanych z tym psychopatologii i zaburzeń.

Absolwenci kierunku otrzymają szeroką wiedzę, w skład której wchodzą praktyczne umiejętności z zakresu diagnozy wybranych zaburzeń rozwoju małego dziecka, a także technik i narzędzi wspomagających rozwój i terapię zaburzeń rozwoju. Uczestnicy studiów otrzymują również praktyczne umiejętności i kompetencje z zakresu konstruowania programów wczesnego wspomagania, organizowania zespołów zajmujących się wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, a także wspomagania rodziny dziecka objętego działaniami z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju.


Dla kogo jest ten kierunek studiów?

Rozwiń Zwiń

Odbiorcami kierunku podyplomowego „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka” mogą zostać absolwenci szkół wyższych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich na wszystkich kierunkach pedagogiki i pedagogiki specjalnej, pragnące zdobyć lub podnieść kwalifikacje w prowadzeniu zajęć o tematyce wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.

Zainteresowani pracą w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci jak i w zespołach wczesnej interwencji pracującymi z dziećmi zagrożonymi niepełnosprawnością zarówno w placówkach oświatowych jak i zdrowotnych. Program studiów jest wynikiem zapotrzebowania na kształcenie specjalistów zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2009 roku.


Cele kierunku

Rozwiń Zwiń

Ukończenie kierunku podyplomowego z Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka pozwala w głównej mierze na uzyskanie pracy w ośrodkach specjalistycznych, placówkach służby zdrowia, a także w placówkach oświatowych takich jak przedszkola i szkoły podstawowe, uprawnionych do wczesnej diagnozy oraz usprawniania dziecka na różnych etapach jego rozwoju.

Głównym celem studiów podyplomowych z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka jest przygotowanie specjalistów do kompleksowego wsparcia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w ich rozwoju fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Programy te mają na celu wyposażenie uczestników w wiedzę, umiejętności i narzędzia niezbędne do diagnozowania potrzeb rozwojowych dzieci, projektowania odpowiednich programów interwencyjnych oraz prowadzenia działań wspierających ich rozwój na różnych płaszczyznach. Ponadto, studia te kładą także nacisk na budowanie efektywnej współpracy z rodzinami oraz innymi specjalistami, aby zapewnić dzieciom optymalne warunki rozwoju i wsparcia.


Co zyskasz?

Rozwiń Zwiń

Merytoryczne i praktyczne przygotowanie do pracy w placówkach służby zdrowia, ośrodkach specjalistycznych, placówkach oświatowych (w tym w przedszkolach i szkołach podstawowych) itp., posiadających kwalifikacje do wczesnej diagnozy oraz wieloprofilowego usprawniania dziecka, wczesnej kompleksowej profilaktyki niepełnosprawności oraz wczesnej pomocy rodzinie dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem bądź niepełnosprawnością.

Kończąc studia podyplomowe z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zyskasz szereg korzyści i umiejętności, w tym:

  1. Specjalistyczną wiedzę: Zdobędziesz dogłębną wiedzę na temat rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, w tym czynników wpływających na ich rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy.
  2. Umiejętności diagnostyczne: Nauczysz się diagnozować ewentualne opóźnienia w rozwoju oraz identyfikować potrzeby i możliwości dzieci w różnych obszarach rozwojowych.
  3. Umiejętności interwencyjne: Poznasz metody i strategie interwencji oraz tworzenia spersonalizowanych programów wspomagających rozwój dziecka, uwzględniających jego indywidualne potrzeby.
  4. Kompetencje w pracy z rodzinami: Nauczysz się budować efektywne relacje z rodzinami dzieci, wspierając je w procesie rozwoju i aktywnego uczestnictwa w życiu dziecka.
  5. Współpraca z innymi specjalistami: Nabędziesz umiejętności efektywnej współpracy z innymi profesjonalistami, takimi jak nauczyciele, terapeuci, psycholodzy i lekarze, w celu zapewnienia kompleksowego wsparcia dla dziecka.
  6. Zrozumienie różnorodności: Rozwiniesz wrażliwość na różnorodność jednostek oraz umiejętność pracy z dziećmi o różnych potrzebach i umiejętnościach.
  7. Perspektywę zawodową: Posiadając specjalistyczną wiedzę i umiejętności, otworzysz sobie drzwi do pracy w instytucjach edukacyjnych, placówkach opiekuńczych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, oraz innych miejscach zajmujących się wczesnym wspomaganiem rozwoju dzieci.

Program kierunku

Rozwiń Zwiń
  1. Dydaktyka specjalna
  2. Diagnostyka w pedagogice specjalnej
  3. Praktyka I
  4. Podstawy pedagogiki specjalnej
  5. Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
  6. Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
  7. Podstawy neuropsychologii
  8. Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
  9. Diagnoza i terapia dysleksji
  10. Dziecięce zaburzenia emocjonalne i adaptacyjne
  11. Mózgowe porażenie dziecięce i epilepsja
  12. Deficyty sensoryczne u dzieci
  13. Dyspraksja i inne zaburzenia rozwou funkcji motorycznych u dzieci
  14. Zaburzenia psychosomatyczne
  15. Zaburzenia odżywiania
  16. Tiki i zaburzenia obsesyjno- kompulsywne u dzieci
  17. Psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami
  18. Wczesne wspomaganie rozwoju językowego dziecka
  19. Problemy kształcenia dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami rozwojowymi
  20. Trening umiejętności społecznych
  21. Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC)
  22. Trening umiejętności wychowawczych
  23. Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu
  24. Metodyka edukacji bazalnej
  25. Metodyka stymulacji i integracji sensorycznej
  26. Metody i techniki terapii pedagogicznej
  27. Praktyka II

     


Jak się zapisać?

Rozwiń Zwiń

Dokumenty do pobrania

Rozwiń Zwiń

Jak wygląda świadectwo, które otrzymasz?

Rozwiń Zwiń

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.


Najczęściej zadawane pytania
Rozwiń Zwiń

Wróć

Zapisz się online

rekrutacja na rok 2024/25 już trwa.

Zapisz się