Program studiów jest tak skonstruowany, by studenci mogli zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi pedagogiki specjalnej i uzyskać kwalifikacje pozwalające na wykonywanie pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie. Absolwenci po ukończeniu studiów będą potrafili odpowiednio dobrać metody dydaktyczne i wychowawcze w pracy z osobami o niepełnosprawności intelektualnej, w tym również prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.
Studia podyplomowe skierowane do osób, które ukończyły studia wyższe I lub/i II stopnia, ze szczególnym uwzględnieniem studiów z przygotowaniem pedagogicznym, terapeutycznym. Celem studiów jest przygotowanie merytoryczne osób do prowadzenia przez nich edukacji, wspomagania i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych specjalnych i integracyjnych, a także w domach pomocy społecznej, warsztatach pracy chronionej, placówkach dziennego pobytu, i innych placówkach wspierających edukację i pracę osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Słuchacze studiów podyplomowych będą mogli zapoznać się z wiedzą dotyczącą funkcjonowania na różnych płaszczyznach osób z niepełnosprawnością intelektualną, w tym płaszczyzną społeczną. Dzięki zajęciom w ramach studiów, studenci zdobędą wiedzę o potencjale rozwojowym i ograniczeniach występujących u osób z niepełnosprawnością intelektualną. Wiedza ta da podstawy słuchaczom do prowadzenia zajęć mających na celu aktywizowania rozwoju osób niepełnosprawnych z właściwym zastosowaniem metod edukacyjnych i terapeutycznych. W ramach programu studiów, słuchacze będą mogli zapoznać się z psychologią rozwojową, kliniczną i psychopatologią, diagnostyką psychopedagogiczną. Poznają również metodykę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. W ramach zdobywania kwalifikacji będą mogli zrozumieć metodykę pracy z osobami głęboko niepełnosprawnymi intelektualnie.
Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.