Studia podyplomowe z zakresu neurologopedii pozwalają na prowadzenie diagnostyki i terapii w zakresie zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych, które powstały w związku z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego, lub opóźnionym dojrzewaniem, co w konsekwencji wywołuje problemy z mową u ludzi i ich wysławianiem się.
Studia podyplomowe z neurologopedii to program edukacyjny skierowany do osób posiadających już dyplom związany z dziedziną logopedii, psychologii, pedagogiki lub pokrewnych obszarów. Celem tych studiów jest specjalistyczne przygotowanie uczestników do pracy z osobami z różnego rodzaju zaburzeniami komunikacyjnymi wynikającymi z uszkodzeń neurologicznych, takimi jak afazja, dysartria czy dysfagia.
Podczas studiów podyplomowych uczestnicy zdobywają pogłębioną wiedzę z zakresu neurologii, anatomii i fizjologii układu nerwowego, a także psychologii i pedagogiki. Kładzie się także duży nacisk na praktyczne umiejętności diagnostyczne i terapeutyczne, ucząc metodyki oceny pacjentów oraz stosowania różnorodnych technik terapeutycznych, mających na celu poprawę funkcji komunikacyjnych oraz połykania.
Studia te są dedykowane osobom, które chcą specjalizować się w pracy z pacjentami neurologicznymi, zarówno w zakresie diagnozowania, jak i terapii. Po ukończeniu programu absolwenci mogą podjąć pracę jako neurologopedzi w placówkach medycznych, ośrodkach rehabilitacyjnych, szkołach specjalnych czy gabinetach terapeutycznych, gdzie wspierają pacjentów w powrocie do jak największej funkcjonalności komunikacyjnej i połykowej.
Neurologopedia to studia podyplomowe skierowane do osób, które ukończyły studia I lub/i II stopnia, ze szczególnym uwzględnieniem studiów z przygotowaniem pedagogicznym, terapeutycznym. Neurologopedia może być prowadzona w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, w tym z uwzględnieniem szkół specjalnych i integracyjnych, a także w ośrodkach wychowawczych i socjoterapeutycznych oraz w placówkach artystycznych, jak również poradniach pedagogiczno-psychologicznych oraz placówkach specjalistycznych.
Celem studiów jest przygotowanie merytoryczne osób do prowadzenia przez nich terapii u dzieci, młodzieży i dorosłych, u których doszło do uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego a w konsekwencji do zaburzeń mowy. Student dzięki uczestniczeniu w zajęciach będzie mógł nabyć wiedzę w zakresie zaburzeń neurologopedycznych, diagnostyki specjalnej, fizjoterapii, logopedii, psychiatrii, neuroanatomii człowieka, neurologii. Słuchacze będą mogli zaznajomić się z zakresem objawów i problemów zaburzeń neurologicznych mowy. Zapoznanie słuchaczy z komunikacją alternatywną i wspomagającą pozwoli na właściwe prowadzenie przez nich w przyszłości terapii z osobami, u których zaburzenia mowy wynikają z uszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego.
Absolwenci dzięki zdobytej wiedzy mogą w przyszłości stosować odpowiednie działania, mające na celu właściwą pracę z osobami dotkniętymi zaburzeniami komunikacji językowej. Zdobyta wiedza pozwoli również na wspieraniu samego pacjenta oraz jego rodziny, a także umiejętnego prowadzenia współpracy z nauczycielami, lekarzami i psychologami oraz pedagogami.
UWAGA !
zgodnie z wytycznymi Ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia ukończenie studiów nie jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu specjalisty neurologopedy w ramach systemu ochrony zdrowia. Studia zapewniają niezbędne przygotowanie teoretyczne, bez wymaganego przepisami stażu.
Kończąc studia podyplomowe z neurologopedii, zyskasz szereg korzyści, zarówno zawodowych, jak i osobistych:
Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu.