Studia podyplomowe „Integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia” są kierunkiem przygotowującym specjalistów do samodzielnego prowadzenia diagnozy i terapii w obszarze integracji sensorycznej. Program łączy rzetelną wiedzę teoretyczną z intensywnymi zajęciami praktycznymi, rozwijając kompetencje w zakresie rozpoznawania zaburzeń SI, opracowywania planów terapeutycznych i prowadzenia skutecznej terapii. Uczestnicy uczą się również współpracy z rodzicami i nauczycielami w procesie wspierania dziecka.
Studia są adresowane do absolwentów studiów I lub II stopnia posiadających przygotowanie pedagogiczne. Kierunek szczególnie polecany jest pedagogom, pedagogom specjalnym, psychologom, logopedom, fizjoterapeutom oraz terapeutom pracującym z dziećmi.
Celem studiów podyplomowych z zakresu „Integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia” jest przygotowanie specjalistów do skutecznej terapii osób z zaburzeniami sensorycznymi. Program ma na celu zapewnienie uczestnikom dogłębnej wiedzy na temat procesów sensorycznych oraz umiejętności praktycznych w identyfikowaniu i adresowaniu indywidualnych potrzeb sensorycznych pacjentów. Dzięki temu absolwenci są w stanie efektywnie wspierać rozwój osób z różnorodnymi zaburzeniami sensorycznymi, poprawiając ich jakość życia i funkcjonowanie społeczne.
Absolwenci studiów podyplomowych „Integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia” nabywają kwalifikacje do samodzielnego prowadzenia diagnozy i terapii integracji sensorycznej. Umożliwia to pracę w placówkach oświatowych, ośrodkach terapeutycznych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz prowadzenie prywatnej praktyki terapeutycznej.
Absolwent otrzymuje certyfikat ukończenia I i II stopnia kursu integracji sensorycznej wydany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, co stanowi integralną część świadectwa ukończenia studiów.